onsdag 22 mars 2017

Om att överrösta det melankoliska mumlet

Tjipatjaa,

läget är rätt så oförändrat här. ångesten tar rätt stor plats i huvudet och själen. när den dånar som värst paketerar den in min språklåda i svart mörkläggningsgardin och kniper om läpparna. Har ökat min medicindos för att gömma mig för panikattacken som ligger och lurar i nackmuskulatur. 

Fel sorts musik kan ha en tendens att förvärra det melankoliska mumlet i innerörat. Deppig musik bör undvikas, så även överdrivet glättig musik som allt för lätt sticks i ögat. Valet faller olika för envar. 

Över mig faller ofta Regina Spektor. Hennes starksköra stämma formar finurliga ordföljder till lekfullt pianoklink, vibrerar in via ytterörat och överröstar. göder fantasiknölar, väcker uppstoppat hopp.
På grund av fjolårets barnafödande hade jag helt missat att hon gav ut nytt album i höstas.

Spektors Regina har något för alla:

-Funderar du mycket på världens orättvisor? Känn igen dig här

-Har du ont om trallvänliga låtar på hjärnan? Sug i dig här

-Tvivlar du extra mycket på guds existens idag? Låt dig övertygas här

-Är du dansnödig? Skaka loss här

-Längtar du till sommaren? Värm dig här


Vad lyssnar du på för att överrösta olustens svarta svammel?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar